... τι έχουν όμως τα έρμα και ψοφάνε; ... 


Πολλή ευτυχία κυκλοφορεί στον διεθνή τύπο για τα τεκταινόμενα στην Κουάλα Λουμπούρ.
Λάμψη, φώτα, κάμερα, πάμε...

Με αφορμή τις συνήθεις διαδικασίες Παρασκευής και Σαββάτου, μολύβι και μυαλό ξεφεύγουν σε αποσπάσματα κειμένων, εικόνες, βίντεο και σε ό,τι άλλο μπορεί να εμπλέκεται με όσα συμβαίνουν στον χώρο του MotoGP τους τελευταίους μήνες...

Αν έχεις υπομονή και χρόνο διάβαινε...

Οι αγωνιστικές διαδικασίες του διημέρου εξελίχθηκαν σε φυσιολογικές για την περιοχή καιρικές συνθήκες…
...Πάει να πει ότι οι αναβάτες δυσκολεύονται να αντιληφθούν εάν μουσκεύουν από την βροχή και την έντονη υγρασία ή τον ιδρώτα και την αποπνικτική ζέστη…

Ασφυξία…

…Ασφυξία για ανθρώπους και μοτοσυκλέτες…

…Κινητήρες που ξεζουμίζονται στις δύο ευθείες, φρένα που στραγγαλίζονται στην Κ1 και στην Κ15 και λάστιχα που πρέπει να υποφέρουν όλα τα προηγούμενα σε στεγνό ή βρεγμένο…

Όπως είπε και ο γέρος στην συνέντευξη τύπου: «φαίνεται ότι ο καιρός φέτος μας ακολουθεί παντού»

Εν τω μεταξύ τα επιτελεία των ομάδων λιώνουν στην δουλειά. Ετοιμάζουν τις μοτοσυκλέτες για στεγνό, έρχεται μια μπόρα, αλλάζουν σε βρόχινο setup, βγαίνουν για τον πρώτο γύρο και η πίστα αρχίζει να στεγνώνει…

…Η παράνοια σ’ όλο της το μεγαλείο…

Ο Dovi πάντως αποδεικνύεται παντός καιρού, απόλυτα συγκεντρωμένος στον στόχο του, ανεξαρτήτως του τι συμβαίνει στον συναγωνισμό.

«Ήταν μια θετική ημέρα, υπάρχει αρκετή δουλειά ακόμη που πρέπει να γίνει, ειδικά στο στεγνό. Στο βρεγμένο ήταν πέραν του δέοντος ικανοποιητικά, με καλό κράτημα και βελτιωμένους χρόνους σε σχέση με το 2016» δήλωσε το απόγευμα της Παρασκευής ο ιταλός, ενώ σήμερα μετά τις κατατακτήριες είπε επί τροχάδην ότι ο στόχος ήταν η πρώτη σειρά εκκίνησης, πραγματοποίησε τον ιδανικό γύρο, είναι απόλυτα ικανοποιημένος με την ταχύτητά του, στο FP4 ήταν δυνατός με μεταχειρισμένα ελαστικά και αύριο θα διεκδικήσει τη νίκη.
Οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι προηγούμενων γενεών, ως εμπειρότεροι, θεωρούν ότι το πνεύμα των δηλώσεων του Dovizioso αυτό το τριήμερο θα αποπνέει διαρκώς μια εσκεμμένη αισιοδοξία στα πλαίσια του ψυχολογικού πολέμου με τον έτερο διεκδικητή του τίτλου.

Χθες το μεσημέρι, η έντονη παρουσία των Ducati στην πρώτη δεκάδα συνεχίσθηκε και στην υγρή πίστα του FP2, ωστόσο, εν αντιθέσει με το πρώτο σκέλος, ο πρώτος έως τον δέκατο στην κατάταξη απείχαν μεταξύ τους μια αιωνιότητα και μια ημέρα…

Σήμερα η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική. Η παρουσία των Ducati στην δεκάδα περιορίστηκε στις δύο εργοστασιακές συμμετοχές και μόνον στο FP4 παρουσιάστηκε τρίτη, αυτή του Scott Redding στην δέκατη μόλις θέση.

Παρ’ όλες τις διαψεύσεις τους, οι άνθρωποι της Corse έχουν βγάλει φιρμάνι στις δορυφορικές τους ομάδες να βοηθήσουν κατά το μέγιστον δυνατόν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι με την σημερινή διπλή πτώση του Bautista, ο Dall’Igna προσέτρεξε σε βοήθεια του Aspar.

Όλα αυτά έχουν μια λογική.
Στην αγωνία τους όμως οι κόκκινοι για έναν τίτλο υποπίπτουν σε σφάλματα που αν μη τι άλλο αποδεικνύονται αντιαισθητικά.
Σ’ ένα περίεργο video που δημοσιοποίησε στο διαδίκτυο η κόκκινη αρμάδα, ο Paolo Ciabatti (διευθυντής αγωνιστικού της Ducati) δήλωνε λίγο πριν τον αγώνα στο Phillip Island ότι δεν υπάρχουν (και δεν τους αρέσουν) οι team orders…
…και συμπλήρωνε ότι είναι ζήτημα καλής θέλησης να βοηθήσει ο Jorge τον Dovi, αφού η Ducati έχει πολλά χρόνια να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο και τον έχει ανάγκη…
…Διαβεβαίωνε δε ότι εάν ο Jorge είναι σε θέση να προστατέψει τον Dovi στην διεκδίκηση του τίτλου θα το κάνει.

«Άλλωστε, αυτό περιμένεις από μια ομάδα. Δεν θα υπάρξουν team orders γιατί δεν μας αρέσουν. Γνωρίζοντας οι αναβάτες μας πόσο επιθυμούμε τον τίτλο, είμαι βέβαιος ότι θα συμπεριφερθούν αναλόγως. Εάν είναι σε θέση κάποιος από τους αναβάτες να κατακτήσει τη νίκη θα είναι θαυμάσιο, αναλόγως όμως με την περίπτωση. Περιμένουμε απ’ αυτούς να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους και να σκεφτούν πόσο σημαντικός είναι για μας ο τίτλος» ήταν τα λόγια του, φωτογραφίζοντας βεβαίως τον Jorge.
Στους ίδιους τόνους, με την ίδια έμφαση και στο ίδιο video ο Davide Tardozzi (team manager) ξεκινά με μια περίεργη δήλωση:

«Όλοι πιστεύουν ότι δεν είμαστε ευτυχισμένοι με τον Jorge. Είναι ένας ταλαντούχος αναβάτης, ο οποίος αντιμετωπίζει θέματα προσαρμογής με την GP17, όμως θέματα έχει και η μοτοσυκλέτα μας, την οποίαν εξελίσσουμε τα τελευταία εννέα χρόνια. Είναι μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα απ’ αυτήν που οδηγούσε έως το τέλος του 2016. Του δίνουμε χρόνο και εκείνος μας το ανταποδίδει με τον τρόπο που εγκλιματίζεται ημέρα με την ημέρα»

…και στην συνέχεια προχωρά σε μια πρόβλεψη - ευχή…

«Έχει ήδη την ευκαιρία να μας εκπλήξει. Νομίζω ότι από εδώ, στο Phillip Island, και έως το τέλος της αγωνιστικής περιόδου μπορεί να κάνει κάτι που είναι βέβαιον ότι είναι σε θέση να το υλοποιήσει. Δηλαδή να κατακτήσει τη νίκη σ’ έναν αγώνα έως το τέλος της χρονιάς. Επίσης γνωρίζω ότι ο Jorge είναι ερωτευμένος με την Ducati, γι’ αυτό είμαι βέβαιος ότι εάν αισθανθεί ότι μπορεί να βοηθήσει τον Andrea, τότε θα το κάνει»

Κι ενώ αυτό το βίντεο «τα λέω στη νύφη να τ’ ακούει η πεθερά» πέρασε αβρόχοις ποσίν των διαπιστευμένων δημοσιογράφων, οι τελευταίοι «την έπεσαν» στον Danilo ζητώντας του να ξεκαθαρίσει την θέση του σε σχέση με τον Dovi, αφού είχε βιαστεί στο Motegi ο αγαθός γίγαντας να δηλώσει φωναχτά την στήριξή του στον συμπατριώτη του.
Από τις προηγούμενες δηλώσεις Ciabatti γίνεται «ηλίου φαεινότερο» ότι το ιταλικό εργοστάσιο ναι μεν πιέζει τους πάντες για στήριξη του Dovi, δεν επιθυμεί όμως την δημόσια παραδοχή…

…και την «έπεσαν» στον Danilo, ο οποίος στην συνέντευξη τύπου του Phillip Island «τα μάζεψε»:

- «Danilo, άφησες τον Dovi να περάσει στο Motegi; Επίσης, προτίθεσαι να τον βοηθήσεις εδώ στο Phillip Island;» ρωτά ο διαπιστευμένος ρεπόρτερ…

- «Όχι δεν τον άφησα. Είχα διαφορετική γραμμή, φρέναρα αργότερα με μεγαλύτερη ένταση και βγήκα πιο ανοιχτά. Ο Marc και ο Dovi είχαν πιο κλειστές γραμμές. Πραγματικά δεν νομίζω ότι ο Dovi έχει ανάγκη την βοήθειά μου. Έτσι κι αλλιώς είναι σε ποσοστό 99% ταχύτερος από εμένα σε δοκιμές και αγώνα. Ούτε υπάρχουν, προς το παρόν, team orders. Νομίζω ότι διαθέτει ό,τι χρειάζεται για να τα καταφέρει περίφημα»

Εάν όμως ο Petrucci είναι του χεριού τους, σίγουρα δεν είναι ο υπό αναχώρησιν Scott Redding.
Αυτό που ζητούσαν οι δημοσιογράφοι στο πρόσωπο του Danilo, το βρήκαν τελικά σ’ ένα αποκαλυπτικό ντελίριο του βρετανού αναβάτη, ο οποίος προφανώς εξερράγη όταν οι άνθρωποι της εταιρείας τον αγνόησαν προκλητικά μετά το τέλος του grand prix στην Αυστραλία, όπου τερμάτισε στην ενδέκατη θέση, πρώτο Ducati και εμπρός από τον Dani…

«Έλαβα μήνυμα στο dashboard κατά την διάρκεια του αγώνα να αφήσω τον Dovi να περάσει, όταν είχε μείνει πίσω μετά την έξοδό του στην Κ1, στον δεύτερο γύρο. Και το έπραξα! Τον άφησα να περάσει και δημιούργησε αμέσως απόσταση.
Έδινα μάχες με τον Dani σε όλον τον αγώνα. Στο νήμα τον πέρασα (όπως και ο Dani). Απεδείχθη ότι ήμουν δυνατότερος. Τι έπρεπε να κάνω; Δεν είναι δυνατόν διαρκώς να δίνεις. Την τελευταία φορά που βοήθησα κάποιον σε πρωτάθλημα έχασα τον τίτλο για έναν βαθμό.
Υπάρχουν πολλοί στο paddock που, μέρα μπαίνει – μέρα βγαίνει, με αμφισβητούν. Κάθε εβδομάδα υποφέρω με διάφορα προβλήματα και -για να είμαι ειλικρινής- δεν με βοηθούν. Αποχωρώ, εντάξει. Το αντιλαμβάνομαι. Δεν είναι όμως δυνατόν να δίνω μονίμως…
Πάντοτε, όταν τελειώνει ο αγώνας έρχονται να με δουν. Αυτή την φορά δεν ήλθαν. Θα τους βοηθήσω τόσο όσο μπορώ»...

Και ναι μεν οι της Ducati έχουν την δική τους «καούρα», επειδή όμως ο Andrea έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα στο paddock και ο «επαγγελματικός» του βίος υπήρξε άμεμπτος, φρόντισε να βάλει τα πράγματα στην θέση τους (τουλάχιστον από την δική του πλευρά, ούτως ώστε να έχει καθαρή την συνείδησή του απέναντι στους συναδέλφους του)…

«Ήμουν απογοητευμένος με το traction. Ο Scott είχε πολύ περισσότερο προς το τέλος του αγώνα. Προσπάθησα να κλείσω όλες τις πόρτες έως την τελευταία στροφή. Βγαίνοντας στην ευθεία ήμουν πολύ αργός και με πέρασε. Ο άνθρωπος έκανε τον αγώνα του»

Εν κατακλείδι, μάλλον έχουν επιστρατευτεί οι πάντες για να κάνουν δύσκολη την ζωή του Marquez, όμως κατά τα φαινόμενα το χαρτί δεν τους βγαίνει…
Πέραν των προηγουμένων, υφίσταται και η γνωστή συμπεριφορά – γρίφος του Lorenzo, ο οποίος πάντα σε στιγμές έντασης δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο, προτιμώντας μια ομιχλώδη αντιμετώπιση της πραγματικότητας.

Η «βύθιση» του ισπανού αναβάτη για τέσσερεις γύρους στο Motegi (αφού τον πέρασε ο Dovi) και στην συνέχεια η επανάκαμψή του σε ταχύτερους από την έναρξη του αγώνα  χρόνους (και την διατήρηση της ταχύτητάς του έως το νήμα) βάζει σε υποψίες και τον πλέον καλόπιστο κριτή (δεν χρειαζόταν παραπάνω για να γίνει η «ζημιά»)…
...όπως επίσης οι «ήξεις – αφήξεις» απαντήσεις του (από τον Σεπτέμβριο) όταν ερωτάται ευθέως για το ενδεχόμενο βοήθειας του συναδέλφου του έχει πείσει και τους πλέον δύσπιστους για τις προθέσεις του…

Κερασάκι στην τούρτα η μετάβασή του στην πίστα της Sepang με ελικόπτερο, παρέα με τον Ciabatti, για να αποφύγουν την … κίνηση, όταν ο ολιγαρκής και συνεσταλμένος Dovi πήγε οδικώς, παρέα μ’ αυτούς που κολυμπάνε μαζί του στα βαθιά εδώ και πέντε χρόνια...

Αποδεικτικό των παραπάνω το "τιτίβισμα" του Paolo Ciabatti:

"Ευχαριστώ τις εταιρείες διαχείρισης του ελικοπτέρου για τις υπέροχες υπηρεσίες τους στην σημερινή πτήση πάνω από την Kuala Lumpur. Η αποφυγή της τρελής κίνησης στην πόλη είναι ανεκτίμητη"...

Α, και μην το ξεχάσω. Στην εκδήλωση που γίνεται κάθε Τετάρτη πριν τον αγώνα (και συνήθως περιλαμβάνει τοπική δραστηριότητα που συμμετέχουν τουλάχιστον πέντε αναβάτες), επελέγη ως δραστηριότητα το Badminton με την συμμετοχή δύο μαλαισιανών ολυμπιονικών και δύο μόνον αναβατών του MotoGP: τον Jorge και τον Marquez…

Πως θα μπορούσαν όλα αυτά να αφήσουν τον Dovi παγερά αδιάφορο;; Εάν στα παραπάνω συνυπολογισθεί το παιχνίδι νεύρων που εξελίχθηκε στην πλάτη του τον προηγούμενο χειμώνα εξ’ αιτίας της πρόσληψης του Lorenzo, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο Andrea κινείται σε τεντωμένο σχοινί. Η διατήρηση της ψυχραιμίας του και η άψογες δημόσιες εμφανίσεις του αποδεικνύουν στο σύνολό τους ότι πρόκειται για μια προσωπικότητα άξια θαυμασμού, συνυπολογιζομένου του γεγονότος ότι από το καλοκαίρι διεκδικεί τον κορυφαίο τίτλο της καριέρας του, συνεπώς οι εντάσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες και ο απαιτούμενος έλεγχος ακόμη απαιτητικότερος...

Τα προαναφερθέντα στο σύνολό τους συγκλίνουν στο ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πριν από δύο ημέρες, γνωστός στα διεθνή ΜΜΕ ιταλός «πόντικας» του ρεπορτάζ, ο Maurizio Bruscolini, απεκάλυψε στην ιδιαίτερα υψηλής θεαματικότητας τηλεοπτική εκπομπή για το μηχανοκίνητο σπορ «Paddock», που παρουσιάζει ο Franco Bobbiese, ότι ο Dovi θα αντικαταστήσει τον Valentino, ενώ αυτός με την σειρά του θα περάσει σε υψηλή θέση στην Yamaha Racing (αφού το grid είναι κλεισμένο και δεν μπορεί να έχει δική του ομάδα στην κατηγορία, όπως συμβαίνει με την SKY/VR46 σε Moto2 και Moto3) και παραλλήλως θα είναι και ο επικεφαλής test rider, που δεν αποκλείει τις περιστασιακές συμμετοχές του σε αγώνες…

…Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο Ezpeleta κουνάει ήδη την ουρά του για το πιθανολογούμενο σενάριο (αν όντως αληθεύει)…

Ο Bruscolini μάλιστα κάλεσε  τον Meregalli να μην διανοηθεί να τον διαψεύσει, διότι οι πληροφορίες του είναι ασφαλείς και προέρχονται από … πολύ ψηλά…
Ο ίδιος ρεπόρτερ έχει γράψει σειρά άρθρων στην Gazetta dello Sport ότι η Michelin κατά κάποιον τρόπο "στήνει" τα λάστιχα από αγώνα σε αγώνα και φυσικά έχει δημιουργήσει σωρεία αντιδράσεων του γαλλικού εργοστασίου (αυτό όμως είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα για ξεχωριστή ανάρτηση)...
Στον αυριανό αγώνα θα κριθούν πολλά. Κι ενδέχεται στην συνέχεια να πυροδοτηθούν αποκαλύψεις…

Από την άλλη πλευρά, ο Marquez έχει μάτια μόνον για τον τίτλο. Άλλαξε λοιπόν τακτική και επιβεβαιώνονται τα όσα είπε στην προχθεσινή συνέντευξη τύπου. Η προσέγγισή του κατά την διάρκεια του διημέρου που πέρασε ήταν διαφορετική. Οι χρόνοι – φωτοβολίδες και η δημιουργία εντυπώσεων πήγαν στην άκρη και η ομάδα εργάστηκε περισσότερο στον ρυθμό, παραμένοντας «σιωπηλή».

Οι πορτοκαλί είναι προφανές ότι έχουν προετοιμαστεί για παν ενδεχόμενο (με τον τρελλόκαιρο που επικρατεί) και έριξαν στην μάχη τον Dani, που, ως άλλος σαμουράι, είναι πάντα έτοιμος να σπεύσει.

Μπορεί να ακούγεται ακραίο, όμως ο Dani φαίνεται να λειτουργεί ως σκανδάλη του όπλου που προστατεύει τον Marquez.
Πώς να ερμηνευτεί άλλωστε η πήγαινε – έλα ανεξήγητη (σύμφωνα με τα δικά τους λεγόμενα) έλλειψη traction του πίσω τροχού, η οποία εμφανίζεται κατά περιόδους σαν μη καλά θεραπευμένη παλιά ίωση;;; Αυτό το επαναλαμβανόμενο πήγαινε - έλα από μόνο του δημιουργεί υποψίες και πυροδοτεί σενάρια ενδεχόμενης "διαχείρισης"...

Ο ρόλος του Crutch αναζητείται, ενώ φαίνεται μάλλον δύσκολο ο Miller (κυρίως σε περίπτωση βροχής) να σταθεί αρωγός του Marc, αφού σε 15 περίπου ημέρες θα βρίσκεται στους απέναντι…
Ο ίδιος ο Marquez δεν θεωρεί (τουλάχιστον φωναχτά) ότι όλα πάνε ρολόι, χρειάζεται περισσότερο grip πίσω και δεν δηλώνει σίγουρος για τον ρυθμό του στο στεγνό.
Πάντως ο βαθμός της έντασής του ήταν ορατός στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές, όπως επίσης και στο Q2, όταν η πτώση του στοίχισε αρκετά. Παραλλήλως όμως πραγματοποίησε και το «σώσιμο» της χρονιάς...


Στους μπλε η κατάσταση μυρίζει εξελίξεις. Είναι σαφές ότι υπάρχουν εσωτερικές αναθεωρήσεις και διεργασίες, οι οποίες με την σειρά τους καθυστερούν σειρά γεγονότων που ίσως σκάσουν μύτη κοντά στην Valencia.
Είναι πολλά αυτά που δεν έχουν γραφεί και ίσως γι’ αυτό οι φίλοι των μπλε είναι ελαφρώς απορημένοι για το πώς βρέθηκε η Yamaha από πρωταγωνιστής σε θέση supporter του πρωταθλήματος.

Από τη μια ο Vinales όπου σταθεί κι όπου βρεθεί πετά τις αιχμούλες του για τις τεχνολογικές αναζητήσεις του εργοστασίου καταμεσής της αγωνιστικής περιόδου (που τον έστειλαν στα τάρταρα από το καλοκαίρι και μετά)…
…από την άλλη ο Vale δείχνει να βρίσκεται σε διαφορετικό mode, αναζητώντας συγκεκριμένο πρόγραμμα εξέλιξης, στοχεύοντας ήδη από τώρα στο 2018…
…και αυτό ήταν που τόνισε και στις μεσημεριανές του δηλώσεις μετά την ολοκλήρωση του FP2 την Παρασκευή.

Ο εργοστασιακός «στάβλος» στο σύνολό του συγκροτείται από δύο ομάδες με διαφορετικές βλέψεις.

Στην προχθεσινή συνέντευξη τύπου ο Vinales δηλώνει ευθαρσώς ότι πλέον στοχεύει στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας, ο δε Valentino ήδη προσανατολίζεται στις καλές εμφανίσεις δια της παροχής πολύτιμου πληροφοριακού υλικού στο εργοστάσιο, επικεντρώνοντας την προσοχή του στην επόμενη χρονιά (δεδομένου ότι για φέτος η βαθμοθηρία δεν έχει νόημα)…
Παραλλήλως, ο διαδρομισμός των διαπιστευμένων δημοσιογράφων παράγει και «μη ειδήσεις» οι οποίες όμως είναι ενδεικτικές ενός ηλεκτρισμένου κλίματος στους κόλπους της ομάδας…

Διαρρέουν λοιπόν πως:

• Υπάρχει το ενδεχόμενο από τις δοκιμές της Valencia και εφεξής, η εξέλιξη να στηριχτεί στα «θέλω» του Maverick, ρόλος που του είχε σχεδόν αφαιρεθεί φέτος λόγω της απειρίας του στην Μ1 (και που πυροδότησε τα δηκτικά σχόλια του ισπανού αναβάτη στον Τύπο, στα πλαίσια πάντα της επικρατούσης δεοντολογίας). Ήδη ο ισπανός έχει κάποια διαφορετικά κομμάτια στη Μ1 του από αυτά του Vale και όταν ρωτήθηκε σχετικώς από τους εκπροσώπους του τύπου χθες το απόγευμα, δήλωσε ότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι "φορά" η μοτοσυκλέτα του Rossi…

• Συζητείται έντονα το τι θα αποφασίσει ο Vale για το 2019, που είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πονοκεφάλους του Jarvis. Πέραν του ποιος θα είναι αντικαταστάτης (σε περίπτωση που…), προηγουμένως θα πρέπει να αποφασιστεί ο «χαρακτήρας» του αντικαταστάτη...

Παλιός με εμπειρία ή φέρελπις νέος;;
Και οι δύο λύσεις έχουν τα «υπέρ» και τα «κατά» τους…

Οι ιταλοί δημοσιογράφοι είναι μοναδικοί στο να δημιουργούν εντυπώσεις και είναι ένθερμοι υποστηρικτές των συμπατριωτών τους αθλητών. Ήδη ξεκίνησαν λοιπόν να διαχέουν στα media ότι υπάρχουν επαφές του Dovi με την Yamaha για το 2019 (όπως έγραψα αναλυτικότερα πιο πάνω στα «τα της Ducati»)…
…με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Πριν από 8 μήνες, στις δοκιμές της Μαλαισίας, ο δόκτορας ήταν στα πρόθυρα του νευρικού κλονισμού όταν ο Vinales έσπαγε τα χρονόμετρα κι εκείνος αδυνατούσε να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα. Το ίδιο συνέβη και στις δοκιμές του Phillip Island που ακολούθησαν τότε…

Ο προ ημερών αγώνας στο νησί έδειξε ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο, όμως η βελτίωση αυτή επιβάλλεται να επιβεβαιωθεί στην Μαλαισία (που παραμένει όμως αμφίβολο εάν θα συμβεί, δεδομένων των άστατων καιρικών συνθηκών).

Το Phillip Island είναι πίστα ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και «αποκρύπτει» στοιχεία σχετικά με το κύριο φετινό πρόβλημα των Μ1 που ήταν η υπερβολική φθορά του πίσω ελαστικού.

Sepang και Valencia είναι ιδανικές πίστες γι’ αυτή την δουλειά…
…και ακριβώς αυτό ήταν που επιβεβαίωσε ο Valentino στην χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων…

«Νομίζω πως η σημερινή μοτοσυκλέτα έχει την δυνατότητα να αποτελέσει την βάση για τις εξελίξεις της επόμενης χρονιάς, χωρίς να είμαι 100% σίγουρος. Ο αγώνας εδώ και στην Valencia, όπως και το τεστ που θα ακολουθήσει του τελευταίου αγώνα θα είναι ενδεικτικά της δυναμικής μας. Πάντως για ένα είμαι βέβαιος: η Yamaha εργάζεται εντατικά για την επόμενη χρονιά»

Στο σημείο αυτό ας καταχωρηθεί μια επισήμανση:
Επειδή γράφεται και λέγεται συχνά ότι η Yamaha έκανε λάθος και θα έπρεπε να διατηρήσει το περσινό πλαίσιο (αυτό που τρέχουν τώρα οι «γάτοι» της Tech3), θα πρέπει επιτέλους να αποσαφηνιστεί ότι αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει εκ των πραγμάτων.

Πέρσι, λίγο πριν την Valencia, οι μπλε ανακοίνωσαν ότι θα υπάρξουν μεταβολές στον κινητήρα της Μ1. Αργότερα γράφτηκε στα «ψιλά» ότι ο νέος κινητήρας υπέστη αρκετά σημαντικές μεταβολές στον στροφαλοθάλαμο και το κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα την αλλαγή των διαστάσεων των κάρτερς. Ο προκύψασας κινητήρας δεν «καθόταν» στο πλαίσιο του 2016…
Το πλαίσιο του 2016 έχει άλλες διαστάσεις σε σχέση με αυτές του 2017 που αναγκαστικά επέβαλλε η νέα υλοποίηση…

Ο Valentino χθες μίλησε λίγο και για τα του Phillip Island με αφορμή ερώτηση δημοσιογράφου σχετική με την συμπεριφορά του Iannone προς αυτόν κατά την διάρκεια του αγώνα (και δεδομένης της φιλίας τους)…

«Έχουμε πολύ καλή σχέση. Αντιλαμβάνομαι το αγωνιστικό του στυλ» είπε ο Rossi χαμογελώντας…
«Ό,τι δήλωσα μετά τον αγώνα στην Αυστραλία δεν αφορούσε αποκλειστικά τον Andrea» συνέχισε.
«Ο συγκεκριμένος αγώνας μου θύμισε λίγο τις μεγάλες μάχες στα 500. Με τους Haga, Barros, Biaggi και Capirossi»

Η υπερβολική επιθετικότητα του Zarco και η αεί «τρελή» οδήγηση του Iannone προσέφεραν ένα ωραιότατο άλλοθι στην επιθετικότητα και -σε κάποιες στιγμές- στον παραλογισμό του Marquez. Εξ’ ου και η δήλωση του Vale με την λήξη του αγώνα στο νησί:

«Όλοι οι αναβάτες που μάχονται μπροστά είναι πολύ επιθετικοί, συνεπώς απαιτείται να γίνεις περισσότερο ηλίθιος, περισσότερο επιθετικός για να τα βγάλεις πέρα»
…και το επανέλαβε στην συνέντευξη τύπου του αγώνα, συμπληρώνοντας ότι «αφού έτσι είναι τα πράγματα, οφείλω να ακολουθήσω. Δεν έχω πρόβλημα»

Ουσιαστικώς πρόκειται για σύγκρουση διαφορετικών σχολών του «αγωνίζεσθαι»…

Οι εκ της Moto2 και Moto3 προερχόμενοι είναι περισσότερο επιθετικοί λόγω της φύσης των κατηγοριών αυτών, ενώ οι old school Vale, Dovi, Crutch, Jorge λειτουργούν αλλιώς. Μοναδική εξαίρεση ο Iannone, ο οποίος ανέκαθεν έτσι οδηγούσε.
Όπως μοναδική εξαίρεση από την «μοντέρνα» σχολή αποτελεί ο Vinales, που ίσως εξηγεί και το γιατί, παρ’ όλο που στην εφηβεία του επιβαλλόταν του Marquez, στην συνέχεια καθυστέρησε η ανέλιξή του.

Ο Vinales έχει διαφορετικές αξίες και αυτό γίνεται εύκολα ορατό στην γενικότερη συμπεριφορά του και στις δηλώσεις του. Πάντα δε, ήταν αυτός που συγκρατούσε τις τρέλες του κολλητού του, του Miller. Το μυαλό του, η αντίληψή του δεν συμβαδίζουν της ηλικίας του. Και αυτό είχε περάσει απαρατήρητο σ’ αυτούς που βιάστηκαν να συμπεράνουν στις αρχές της χρονιάς ότι είναι θέμα μηνών να διαπληκτισθεί με τον γέρο.
Στόχος του "μπλε" περιβάλλοντος δεν είναι η φιλία (πως θα μπορούσε άλλωστε;), αλλά η συνύπαρξη. Και αυτή πλέον είναι δεδομένη.
Επιπροσθέτως, η αντίληψη του Valentino για τους αγώνες έχει αλλάξει ριζικά. Μπορεί οι φανατικοί οπαδοί του να επιζητούν το δέκατο (πρωτάθλημα), όμως ο ιταλός αναβάτης έχει περάσει σε άλλη διάσταση…
…Σ’ αυτήν που του δίνει ζωή και τον γεμίζει συναισθήματα και εικόνες. Περισσότερη δόξα δεν υπάρχει, οικονομικά ζει άλλες τέσσερεις ζωές και αξιολογικά δεν έχει απομείνει κάτι για να αποδείξει…
…και είναι προφανές ότι στο ίδιο μοτίβο έχει εναρμονισθεί και η ομάδα του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αλλαγής νοοτροπίας της ομάδας αποτυπώνεται στο εξής περιστατικό:



Το τζαρτζάρισμα του Marc στον Valentino στο νησί, στην Κ2, στον 20ο γύρο (και που περιέργως πουθενά δεν δόθηκε η πρέπουσα έκταση) ήταν προκλητικό έως και υστερικό και πιστεύω ανεπιφύλακτα ότι αποτέλεσε κομβικό σημείο για την εξέλιξη του αγώνα.
Ο ισπανός «βάζει μούρη» στο απόλυτο momentum, σηκώνει ελαφρά την μοτοσυκλέτα του και λειτουργεί εκβιαστικά ως εξωλκέας στην μοτοσυκλέτα του ιταλού, αναγκάζοντάς τον να χάσει την γραμμή του, κι εκείνος επανέρχεται και πάλι στη γωνία κλίσης του για να στρίψει. Από τη μια τον θαυμάζεις για την ακρίβεια των χειρισμών του (και γιατί όχι της διαστροφικής του σκέψης) και από την άλλη απογοητεύεσαι ελαφρώς για τον κωλοπαιδισμό του, ο οποίος δεν του συγχωρείται όταν είναι ήδη πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στα 24 του χρόνια.
Αιδώς μικρέ μου!

Για το περιστατικό, λοιπόν, αυτό γλαφυρό υπήρξε το σύντομο σχόλιο του Alex Briggs (μηχανικός του Valentino, τριάντα χρόνια στο «κουρμπέτι») που αναρτήθηκε στον λογαριασμό του στο twitter:

«Όχι, όχι…
Δεν σε βρόντηξε,
Δεν σε τζάρτζαρε,
Δεν σε έσπρωξε…

Σου έκανε μασάζ.
Και το μασάζ αγόρι μου είναι racing»

Σε άλλες εποχές θα είχε γίνει το «έλα να δεις»…
Τώρα πλέον όλα αυτά είναι περιττά…

Συνελόντι ειπείν, που έλεγε και ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος στο «Ένας ιππότης για την Βασούλα», το «πικρή, μικρή μου αγάπη» για τους παλαιούς εραστές του αθλήματος και ο αγωνιστικός ρομαντισμός έχουν παρέλθει της εποχής που η ατμόσφαιρα μύριζε καστορέλαιο και πολλοί το έκαιγαν στο τηγάνι του σπιτιού τους, απολαμβάνοντας σε Super 8 φιλμάκι (ενίοτε βουβό) στον τοίχο της κουζίνας τον Mike Hailwood, τον Jarno Saarinen, τον Renzo Pasolini, τον Giacomo Agostini, τον Barry Sheene και τον Kenny Roberts να αφήνουν ανεξίτηλο το ίχνος τους σε κάθε γαμημένη στροφή της στράτας τους.

Οι καιροί έχουν πλέον αλλάξει…

Τζαννής Χαλκούσης




Barry Sheene και James Hunt, όταν η ασύλληπτη για την εποχή ταχύτητά τους προέκυπτε μόνον από την καρδούλα τους.