...ή "Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα"...



Αναβάτες και μηχανικοί έχουν βρει χοντρό μπελά για να προσαρμόσουν εαυτούς και μοτοσυκλέτες στις άγριες συνθήκες μιας Jerez που δεν γνωρίζουν.
Η ανοιξιάτικη Ανδαλουσία ουδεμία έχει σχέση με την καλοκαιρινή και ο πολύχρωμος κόσμος των grand prix τρέχει φορώντας χειρουργικές μάσκες, λαχανιάζει και δεν φθάνει…

Ο ρόλος του FP3 είναι πάντα κρίσιμος και δεδομένων των συνθηκών ακόμη κρισιμότερος, αφού ουδείς επιθυμούσε να τραβολογιέται στην κόλαση του Q1 με 55ο Κελσίου θερμοκρασία στον ασφαλτοτάπητα.

Τα ελαστικά για άλλη μια φορά παίζουν τον δικό τους κρίσιμο ρόλο και δεν είναι τυχαίο ότι έκαστος εκ των αναβατών έχει την δική του άποψη περί αυτών, όσο οι μηχανικοί σαρώνουν αναρτήσεις, γεωμετρία πλαισίου και ηλεκτρονικά για να επιτύχουν τη μέγιστη δυνατή αντοχή τους στη δεδομένη χρονική διάρκεια του αγώνα.

Κοινή πεποίθηση δημοσιογράφων και team managers είναι ότι ο Marquez έχει σημαντικό πλεονέκτημα στα φθαρμένα ελαστικά που γλιστρούν και οι προσπάθειες των περισσοτέρων εστιάζονται στο να καθυστερήσουν την φθορά, παραμένοντας όμως στους πρώτους γύρους κοντά στον 93.

Ομόφωνη διαπίστωση όλων: εάν ο ισπανός πρωταθλητής ξεφύγει στην αρχή, τότε μην τον είδατε – μην τον απαντήσατε τον Παναή…

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Marquez καθ’ όλη την διάρκεια του FP3 συμμετείχε με ένα ζευγάρι ελαστικά (H-M), όσο οι υπόλοιποι άλλαζαν διαρκώς συνδυασμούς νέων και χρησιμοποιημένων γομών. Η ομάδα ακολουθεί εντελώς διαφορετική στρατηγική και όλη της η προσοχή είναι εστιασμένη στον αγώνα της Κυριακής. Ο απόλυτος χρόνος θα επιδιωχθεί στο Q2. Έτσι κι αλλιώς, ο οκτάκις πρωταθλητής έχει αποδείξει ότι, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, είναι ικανός για τον ταχύτερο γύρο. Οπωσδήποτε όμως προβληματίζει το γεγονός ότι η έξοδός του με νέα ελαστικά (H-S) στους τρεις τελευταίους γύρους δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Αυτή ίσως ήταν και η αιτία που εκνευρισμένος παρεμπόδισε τον Rins στον γρήγορό του γύρο.

Ο Quartararo είχε τις δικές του αγωνίες, αφού δύο ημέρες παλεύει με τα σίδερα.

«Όσοι πιστεύουν ότι η Yamaha είναι εύκολη μοτοσυκλέτα, όπως ευρέως διαδίδεται, πλανώνται. Πρόκειται περί μύθου» δήλωσε μεταξύ άλλων ο φέρελπις νέος και ένα τέταρτο προ του τέλους του σκέλους μπουμπούνισε ένα απόλυτο ρεκόρ πίστας, αφήνοντας τους υπόλοιπους ξερούς να ψάχνουν μια θέση στον ήλιο κυριολεκτικώς στην εκπνοή του χρόνου.

Ωστόσο, τα προβλήματα στους μπλε είναι αρκετά και ο γάλλος αναβάτης παίρνει μια γερή γεύση του 2021, αφού είναι η πρώτη φορά που έχει εργοστασιακή Μ1.
Πέρσι, στην rookie χρονιά του, είχε την τύχη να οδηγεί μια διαρκώς εξελισσόμενη περιφερειακά μοτοσυκλέτα, με κινητήρα 2019, αλλά με το επιτυχημένο πλαίσιο του 2015. Έσκουζε από τα μικρόφωνα ο Neil Spalding, όμως οι περισσότεροι το έκαναν «γαργάρα» γιατί εξυπηρετούσε τον Jarvis.

Ο γέροντας έσκουζε, αλλά ποιος τον άκουγε. Και φαίνεται ότι κάποια από αυτά τα προβλήματα εξακολουθούν να περιμένουν λύση.

Ο Valentino συνεχίζει να έχει ζητήματα πρόωρης φθοράς των ελαστικών πόσο μάλλον με τις παρούσες θερμοκρασίες.
Ο Taramasso (Michelin) ισχυρίζεται ότι το πρόβλημα προκύπτει από τον τρόπο που στρίβει ο Rossi. Γέρνοντας «βγαίνει» πολύ λιγότερο έξω από την μοτοσυκλέτα σε σχέση με τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα το λάστιχο να ταλαιπωρείται πολύ περισσότερο».

Ναι μεν και τα τέσσερα Yamaha πέρασαν στο Q2, όμως με την ψυχή στο στόμα. Και δεν είναι τυχαίο ότι μετά τις ενθουσιώδεις δηλώσεις της Πέμπτης εκ μέρους του Vinales, την επομένη ημέρα ο ίδιος δήλωνε την πρόθεσή του για αλλαγές προσώπων στην ομάδα.

Ο Crutchlow έχει βαλθεί να αποδείξει στο HRC ότι ο Puig αυθαιρετεί ασυστόλως και υποτιμάται η προσφορά του και η αξία του με την απομάκρυνσή του από την LCR για χάρη του Alex Marquez.
Οι χρόνοι του βρετανού έως τώρα είναι στα επίπεδα του Marc Marquez και εάν συνεχίσει έτσι στους επόμενους αγώνες θα έχουμε … γλέντια, καθότι ο Cal γίνεται ιδιαίτερα ομιλητικός όταν νιώθει ότι αδικείται. Aprilia και Ducati έχουν ανοίξει έναν πρώτο κύκλο συζητήσεων για το 2021 και αποφάσεις αναμένονται τον Αύγουστο.

Με δύο φράσεις ο βρετανός τα είπε όλα, σε σχέση με τον αγώνα της Κυριακής:
«Τα λάστιχα πέφτουν γρήγορα και όσο πέφτουν τόσο παλεύεις με το μπροστινό, συνεπώς απαιτείται άριστη φυσική κατάσταση. Όσο θα πλησιάζουμε προς το τέλος του αγώνα, τόσο χειρότερο θα γίνεται».

Κατά τα φαινόμενα ο Miller είναι το μόνο υγιές κομμάτι της Ducati, αφού η υπογραφή του διετούς συμβολαίου του έχει δώσει φτερά (αρκεί να μην κάνει τα «τρελά» του στον αγώνα)…
Οι δύο εργοστασιακοί των «κοκκίνων» (Dovi και Petrucci) φαίνεται να έχουν σοβαρό πρόβλημα με τα φετινά Michelin.

«Το πίσω, λόγω υπερβολικού grip, σπρώχνει το εμπρός και σε κάποια σημεία της πίστας τα πράγματα γίνονται δύσκολα» δήλωσαν οι ιταλοί.

Στο μεταξύ, για άλλη μια φορά η διοίκηση της Corse με τους χειρισμούς της δημιουργεί εντάσεις από την αρχή της χρονιάς και εκφράζονται νέες επιφυλάξεις στην Jerez για την παραμονή του Dovi στην ομάδα.

«Δεν θα μιλήσω για τα προβλήματα της αγοράς αναβατών. Ίσως υπάρχουν αρκετά που θα μπορούσα να πω, όμως δεν είναι της ώρας ούτε θα βοηθούσε κάποιον» δήλωσε σιβυλλικά…

Όσο για το φαινόμενο Mir «we will see» που λέει και ο Brivio…

Αναμένοντας τις φωτοβολίδες των κατατακτηρίων…